BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator
Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

1 Apr 2013

Tak Pasti

aku ni ada satu perangai yang aku sendiri tak tahu diwarisi dari siapa...
aku suka berfikiran NEGATIF... terlalu NEGATIF...
apa sahaja yang berlaku dalam hidup aku ni, aku akan kaitkan dengan benda-benda yang NEGATIF dulu kemudian barulah menjadi POSITIF...
jangan tanya aku kenapa.. sebab aku tak ada jawapan untuk soalan tu...
mungkin ramai yang akan cakap, 'apa kata kau cuba ubah, jangan fikir negatif sangat'
yup...aku pun nak ubah...macam-macam aku buat...macam-macam aku cuba...
hasilnya pasti ZERO... tetap negatif...
aku ingatkan dulu perangai aku ni dah hilang...
tapi baru-baru ni aku sedar, still ada rupanya... haihhhh
and lagi menyedihkan perangai ni membuatkan kepala aku kusut..serabut...berselerak...bersimpul...ok cukup
aku bagi contoh situasi la...

si A ni minat dengan seorang lelaki ni (si B)...
tapi si B ni langsung tak nampak kewujudan si A...
kemudian si A sedar yang dia tak akan mampu untuk memiliki si B...(kat sini dah negatif dah...belum cuba dah cakap tak kan dapat)
si A buat keputusan untuk melupakan si B...
dalam sedang cuba untuk melupakan si B, muncul si C...
si A tak pernah suka pun dengan si C ni...
tp perwatakan yang si C ada, si A rasa kagum....
dalam hatinya 'tak la teruk sangat si C ni...ok je aku tengok' (sini pun negatif...belum kenal dah pandai-pandai judge)
tapi tapi tapi... tak ada la sampai satu tahap si A ni jatuh cinta pada si C...
sebab rasa sayang dia pada si B masih menebal...
tapi cara, gaya, bahasa badan yang ditunjukkan si C pada si A menunjukkan si C berminat pada si A...
tapi tapi tapi si A buat-buat tak perasan...
sebab dia fikir, mustahil la ada orang suka dengan aku (sini lagi sekali negatif, belum tanya dah pandai-pandai buat spekulasi)

ni nak start dah cerita yang mengusutkan kepala anda semua 
(konfiden je tulis anda semua...macam ramai pembaca blog ko ni...eh ter'negatif' lagi...ahakhakhak)

si A syak si C dah tau yang si A suka si B...
si A rasa malu sebab takut si C bagitahu dekat semua orang(padahal si C ni tak ada nak canang pun cerita si A)
si A ni pulak, rasa macam 'eh ruginya aku'
pasal apa rugi??
sebab kalau betul la si C ni sukakan si A, tapi si C tau si A suka org lain....
so that si C ni tak akan terus teranglah dekat dia, yang si C ni suka pada si A...
sebab si A ni fikir, si C mesti tak akan cakap dia suka si A sebab tahu si A mesti akan reject si C, sebab si A suka orang lain, bukannya suka pada si C...
faham kan?faham kan?faham kan?
tak faham padan muka...lalalala
so sekarang hidup si A dalam dilema...
sama ada dia nak terus terang pada si B yang dia suka si B 
ATAU
si A nak tanya je direct pada si C, betul ke si c suka dia

dekat sini aku nak cakap la...betapa complicatednya aku ni berfikir....
negatif je memanjang...
kan senang kalau aku fikir macam ni...

si C ni anggap aku kawan...
mungkin dia nak tolong aku dapatkan si B...
so tak akan ada isu rugi ke, apa ke....
settle kan???


 


 

0 comments:

nyanyi jum!!