BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator
Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

1 Apr 2013

Pening

bila difikir-fikirkan balik...
bermula dari hari aku telefon ibu...

aku: assalammualaikum...ibu, pasport wa dah tamat tempoh ke?
ibu: rasanya dah...sebab hari tu buat untuk 2 tahun je... kenapa?
aku: ohh... macam ni...course wa ada buat outbound ke Jakarta bulan 6 nanti...lepas habis exam...boleh tak wa pergi?
ibu: ohhh...kalau dah pasal belajar, pergi je la...lagipun Jakarta je pun...yang kamu cakap Australia tu bila?
aku: yang tu tak sure lagi...tengah memikir...
ibu: ok..so nak renew pasport la ni?
aku: haah...nanti bulan 4, wa balik cuti midsem...kita settlekan la pasal pasport tu...
ibu: ok...

ok start dari hari tu...
banyak gila program yang berlangsung bertindih tarikh dengan tarikh aku nak pergi Jakarta tu...
tiba-tiba Sarah (Pengarah FESENI 13) boleh bagi nama aku dekat Presiden untuk jadi Pembantu Mahasiswa...
tanpa aku tahu apa-apa...
boleh pulak time tu kawan aku ajak pergi Sabah...
boleh pulak girlfriends tiba-tiba cakap rindu... nak jumpa...tapi hanya free bulan 6...
and aku sendiri terfikir, kalau aku join semua ni, adik aku Humaira yang baru 4 bulan tu, ada kemungkinan besar untuk tak kenal aku tu sangat besar...
pasal apa?
pasalnya kakak dia yang no 2 ni hanya balik seminggu dalam 6 bulan...
teruk tak teruk???
dilemma tahu? dilemma?
 takut jugak aku, aku balik, panggil Humaira....... dia boleh buat muka dekkk je...
lagi tambah parah...dia siap menangis menjerit-jerit sebab tak kenal....
dalam hati dia mesti cakap macam ni
'eh siapa pulak si gemuk ni?'
HAHA...

kalau diikutkan kata hati, memang aku akan pergi Jakarta la...
sebab dapat timba ilmu dan pengalaman...
tapi kalau jadi Pembantu Mahasiswa pun dapat timba ilmu dan pengalaman jugak...
bezanya sama ada akademik atau kokurikulum...
tak dinafikan la...jadi PM boleh tambah sijil..sebab zaman sekarang minta kerja, no 2 dorang pandang adalah tahap keaktifan kita dari segi kokurikulum...
kalau cgpa 4.00 pun tapi duduk terperap dalam bilik, orang yang cgpa 3.00 tapi aktif gila...join macam-macam tu jugak yang diterima kerja...

so macam mana ni?
macam mana?
aku percaya, Sarah tak akan bagi nama aku sekadar main-main...
mesti dia percaya yang aku mampu jadi PM...
haihhhhhhh ~sigh~
what can i do???
what should i do?
what suppose i do?
anyone can give me some opinion??
please.......
 

0 comments:

nyanyi jum!!