BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

29 Jul 2012

Bertunang

semoga Allah permudahkan dan melancarkan majlis pada hari itu...
Amin

25 Jul 2012

Selamat Ulang Tahun

selamat ulang tahun kelahiran yang ke-21 buat hanis aziman....

semoga hidup ko akan selalu diberkati oleh-Nya... inshaAllah...

inshaAllah aku akan sayang ko sebagai sahabat aku, sampai ke hujung nyawa...

siapa sangka, dulu kita langsung tak pernah bertegur sapa antara satu sama lain, tapi sekarang kita dah jadi kawan baik.... kawan paling baik...

aku harap hubungan kita sebagai kawan tidak akan terputus sampai bila-bila....

sekali lagi aku ucapkan... selamat hari jadi....

# nak bagi hadiah apa ye??


23 Jul 2012

berhenti menilai orang terburu-buru

Hari ini dia mungkin tidak bertudung, esok lusa mungkin dia adalah yang paling IKHLAS menutup auratnya…

Hari ini dia mungkin seorang yang kaki mencarut, esok lusa mungkin dia adalah yang paling LEMBUT bicaranya…

Hari ini dia mungkin seorang yang ingkar kepada Allah SWT, esok lusa mungkin dia adalah yang paling istiqomah melaksanakan QIYAMULLAIL kala kita semua sedang lena…

Kita tidak pernah tahu dan tidak akan tahu. Tugas kita bukan me’neraka’kan orang. Tetapi…mengajak manusia ke jalanNYA dan saling doa mendoakan….

Jangan HINA permulaan seseorang..kerana kita TIDAK tahu bagaimana pengakhiran nya.. :)

senang bukan??


mereka tidak mahu mengumpul dosa ber'couple'

makanya terbinalah satu lagi masjid...

semoga mereka bahagia hingga ke Jannah.. amin

Ya Allah Ya Tuhanku

" ..Wahai Tuhanku, kau ilhamkanlah kepadaku supaya bersyukur atas nikmat-Mu yang telah engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal salih yang Engkau redhai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang Islam yang tunduk patuh kepadaMu.. "

Surah al-Ahqaaf ayat 15

aku tahu Kau selalu ada bersamaku...


Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia

Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu

Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu
Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku

Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu

Ku adaMu selalu
ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

# semoga Allah akan sentiasa ada dalam hati kita semua... Amin

muhasabah diri

apa guna ada sijil 
|| Diploma ||

|| Ijazah ||

|| Master ||

|| PhD ||

andai ilmu agama tidak ada...
 bekalan di akhirat itu lebih memberi manfaat dan yang akan menyelamatkan kita dari panas api neraka...

semoga Allah mempermudahkan...

semoga Allah mempermudahkan segala urusanku dan juga sekuruh ahli keluargaku....
Amin...

# Allah menduga Hamba-hambaNya mengikut kemampuan Hamba itu sendiri...

22 Jul 2012

kan bagus!!!

sweet je bila tengok kan...

|| siapa kata tak sweet bila tengok pasangan suami isteri yang berpakaian macam ni.... ||
|| kenapa mereka boleh, kita tak boleh??? ||
|| kan lagi berkat kalau kita suka kan seseorang tu, kita terus halalkan... ||
|| tak payah lah nak kumpul dosa banyak-2... ||

# diri ini juga sedang cuba memperbaiki diri ini menjadi sebaik-baik Hamba-Nya...
# sesi muhasabah diri

18 Jul 2012

bukan niatku

entri ni ditulis bukan lah sebab aku ni baik sangat atau pandai sangat...
tapi rasanya benda ni tak lah susah sangat kalau nak difikirkan secara logik akal...
budak-budak tadika pun boleh fikir....

tak ke korang semua terfikir... 'eh salah apa yang aku buat ni'...
|| berpeluk-pelukan dengan orang yang bukan mahram kita ||
 
|| duduk berdua-duaan ditempat sunyi dan gelap ditemani SYAITAN ||

|| pakai pakaian yang hanya membalut badan kita yang sepatutnya menutup bukan membalut ||
 
|| memakai tudung dalam islam adalah wajib... tapi pernah tak terfikir... 'adakah cara pemakaian tudung aku ni memenuhi syariah Islam??' kan manis je kalau tudung tu dilabuhkan buat menutup aib kita sendiri... mesti semua wanita pun tak suka kan kalau ada lelaki memandang dada kita kan?? so apa tunggu lagi.. tutuplah ||
 
 || rasanya ramai yang dah tahu.... ber'couple' itu haram... tapi kenapa masih buat-buat tak tahu?? ||
 
|| dan korang tahu tak?? selama ini korang selalu kumpul dosa free hasil zina hati yang korang buat secara sengaja atau tidak sengaja??? tak tahu zina hati tu apa??? zina hati adalah bila korang memuji seseorang yang bukan mahram kita cantik/handsome... sekarang dah tahu kan??? jangan buat dah ye ||
 
|| opss mesej atau ber'calling-calling' dengan lelaki yang bukan mahram dalam keadaan yang menghairah kan atau bercakap mengenai perkara-perkara yang boleh menghairahkan juga adalah salah satu dari zina hati... jangan buat ye kawan-kawan ||
 
 
# aku bukan nak berlagak pandai atau baik... niat dan tujuan aku untuk berkongsi ilmu... tak salah kan kalau kita berkongsi ilmu... 

# maaf kalau ada pihak yang tersinggung dan tidak suka entri ini... maaf dipohon... sepuluh jari disusun...

# semoga kita sama-sama belajar untuk menjadi muslim yang sejati... inshaallah.. Amin

CINTA

jangan la lepas korang baca apa yang aku tulis ni... 
korang terus maki hamun aku pulak ye...
ini huraian CINTA bagi versi aku la...
memang aku tak kata pun apa yang aku tulis ni semuanya betul...
tapi sesetengahnya betul jugak...
so korang harus janji....
jangan maki hamun aku ye...
#taubat#

CINTA
C.I.N.T.A

"aku tidak perlukan seorang lelaki untuk menemani hidupku"

bunyinya seolah-olah tekad untuk hidup sendirian...
wahai kaum Adam dan Kaum Hawa...
ketahuilah bahawa.....

|| tidak ada wanita yang tidak memerlukan lelaki dalam hidupnya||
||jika benarlah ayat diatas diungkapkan oleh seorang wanita, ianya mungkin kerana pernah disakiti dan dilukai hatinya||
|| namun percayalah... jauh disudut hatinya, ia mengharapkan bahawa akan ada seorang lelaki yang mampu menemaninya, menyayanginya, mencintainya sepanjang hayatnya||

walau betapa kerasnya seorang wanita  itu mengungkapkan " aku tidak perlukan lelaki"....
|| percayalah ianya hanya ungkapan dibibir, tetapi bukan dari hatinya||
||wanita sememangnya dijadikan sebagai insan yang memerlukan perhatian, dimanja, dibelai, dikasihi||
 ||tetapi jangan lupa bahawa wanita juga dijadikan untuk melengkapi hidup seorang lelaki... bahkan Hawa juga dijadikan oleh Allah untuk menjadi peneman setia disisi Nabi Adam||


*akan bersambung~~~~

InshaAllah


saya Najwa Fitriah dengan ini berjanji....

untuk memperbaiki diri kepada yang lebih baik....

untuk menjadi anak yang solehah....
menjadi pelajar yang cemerlang.....
menjadi muslimah yang sejati....
menjadi hamba-Nya yang setia....
menjadi insan yang berilmu, berbakti, bertoleransi, dll...

InshaAllah... amin


15 Jul 2012

pegang pada ini!!!

 
being single doesn't mean you're weak,
it means you're strong enough to wait for what you deserve..

pills

di tangan aku kini tersemat empat plastik yang terkandung
UBAT-UBATAN yang sangat banyak dan berwarna-warni

~biar betul aku nak kena makan semua ni...??~

13 Jul 2012

entry jiwang ku...

Ya Allah....
Kau peliharalah hati hamba-Mu ini Ya Allah...
Kau kurniakan hamba-Mu ini kekuatan hati dan jiwa untuk menepis segala bisikan syaitan...

Kau peliharalah juga hati ini dari membuat zina dan dosa hati Ya Allah...
jika sudah tiba masa, saat dan ketikanya untuk aku menerima cinta yang dikurniakan dari-Mu untuk ku....
kau datangkan ia dalam cara yang benar Ya Allah...
dan dalam masa itu juga...
janganlah Kau lalaikan hamba-Mu ini Ya Allah...

Amin Ya Rabbal Alamin....

nyanyi jum!!